سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تازه ترین نکات درمانی

5 فایده فوق العاده انجیر را بخوانید

    نظر

انجیر خوردنی ، انجیر ، شال انجیر ( نام علمی : Ficus carica ) سرده انجیر دارای 600 صنف می باشد که اکثراً اشکال آن درنده یا زینتی هستند مثل درخت مشهور به درخت کاتوچو (فیکوس الاستیکا) که هم زینتی است و هم صنعتی. فیکوس بنگالنسیس و فیکوس رلیگیوزا اشکال زینتی این گیاه می باشند که در تزئینات و به نام گیاه آپارتمانی استفاده فراوان دارند.

پژوهشگران دانشگاه اینسبروک استرالیا پیشنهاد می کنند انجیرهای کاملا پخته بخرید، چرا که انجیر رسیده فواید آنتی اکسیدانی بیشتری دارد در دنباله با ما همقدم باشید تا با فواید اعجاز آسای این میوه پرطرفدار افزونتر آگاه شوید:
شادابی پوست
مصرف انجیر سبب خاطر جوانی و تابندگی جلد می شود. این میوه به سبب استفاده از اسیدهای چرب امگا3 و ترکیبات ضدالتهابی، به خوردن پوست، از بین بردن سرخی بیتجربه از آکنه مدد می کند و جلوگیر سالمندی می شود.
بهبود گوارش
انجیر منبعی توانگر از فیبر است که به پیشرفت گوارش و مهار وزن یاری می کند. این میوه به سبب فیبر بالا و توان ربایش آب سبب ملایم شدن مدفوع می شود. استفاده انجیر بویژه به افرادی که مساله یبوست دارند، پیشنهاد می شود.
کاهش وزن
انجیر شامل آنزیم فیسین است که سبب تفکیک پروتئین به آمینواسید می شود. آمینواسیدها به عضله سازی مدد می کنند و به همین دلیل، انجیر انتخابی فوق العاده برای بازدید وزن و عضله سازی است.
ضدسرطان
عصاره آب انجیر انباشته از نوعی ترکیب فعال فیتوشیمیایی موسوم به بنزآلدهید است که فایده ضدسرطانی دارد. مطالعات نشان داده است ترکیبات حیات فعال حاضر در انجیر شبیه فنولیک، کومارینز و اسیدهای چرب به چاره سرطان پوسته غیرملانوم کمک می کند. اینچنین گفته می شود کومارینز در معالجه سرطان پروستات مؤثر است.
کنترل فشار خون
انجیر انباشته از پتاسیم است. پتاسیم سبب بازرسی اثرات تخریبگر نمک روی فشار خون می شود. اکثراً اهالی آن قدر که غذاهای شور مصرف می کنند، به استفاده میوه و سبزیجات وافی عادت ندارند و به سبب کسر روی پتاسیم در معرض گرفتگی به تنگی خونبالا قرار می گیرند.

منبع :lifely100